Som conscients que l'alumnat de les nostres aules és diferent del de dècades anteriors. Els motius són diversos; apuntem, per exemple, que són diferents els seus models de vida, així com també les seues maneres de seleccionar i utilitzar la informació. Això és una realitat, i també ho és, pel que fa a les TIC, que l'alumne s'hi acosta de manera natural ja que es trobem immers a una societat tecnològica de la qual obté un aprenentatge significatiu de manera informal.
És important que l'escola cresca en sintonia amb la societat actual, perquè així aconseguirem un equilibri entre l'aprenentatge informal de l'alumnat fora de l'entorn educatiu i l'aprenentatge formal adquirit a l'escola.
Alguns dels motius pels quals s'han d'utilitzar les TIC a l'aula són:
- Perquè potencien un doble tipus d'aprenentatge; d'una banda, més individualitzat, atenent la diversidad, i, d'una altra, també un aprenentatge col.lectiu i col.laboratiu.
- Perquè transformen la metodologia del docent, que deixaria se ser un mer transmissor de continguts per passar a ser un acompanyant i formador de l'alumnat durant l'aprenentatge.
- ,Perquè transformen la dinàmica d'aula que es genera treballant amb les eines TIC: la interactivitat, un element diferenciador amb l'antiga escola, possibilita una motivació més gran de l'alumnat durant l'aprenentatge.
Llavors, quina és la nova funció que té el professorat? Ajudar l'estudiant a adquirir els recursos necessaris per a saber buscar i trobar la informació que necessita, per a integrar-la en el coneixement que ja té adquirit i convertir-la, així, en saber personal.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada